Insolvenční Rejstřík ČR

Obchodný vestník
Detail

Stiahnuť podanie
  • Vestník č:
  • 177/2020
  • Kapitola:
  • Upovedomenia exekútorov
  • Podanie:
  • Upovedomenia exekútorov
  • Deň vydania:
  • 14.9.2020
  • Značka:
  • X034083
Súdny exekútor: JUDr. Zuzana Kubešová
Sídlo súdneho exekútora
Názov ulice/verejného priestranstva: Streďanská
Orientačné/súpisné číslo: 4055
Názov obce: Topoľčany
PSČ: 95501
Kontaktné údaje
Názov ulice/verejného priestranstva: 0901701847
Orientačné/súpisné číslo: zuzana.kubesova@ske.sk
 
Povinný
Obchodné meno/Názov/Meno a priezvisko: Imrich Karvai
IČO/Dátum narodenia: 06.04.1956
Sídlo/Bydlisko
Názov ulice/verejného priestranstva: Gorkého
Orientačné/súpisné číslo: 46/1845
Názov obce: Tvrdošovce
PSČ: 94110
 
Spisová značka exekučného spisu exekútora: 93EX 304/20
Druh podania: Oznamenie_o_upovedomeni_o_zacati_exekucie
V exekučnom konaní 93EX 304/20 vykonávanom na základe exekučného titulu rozhodnutie súdu č.13Csp/25/2018 zo dňa 09.04.2018, vykonateľný 02.05.2018 (I. Oprávnený je prevádzkovateľom a vlastníkom distribučnej siete vrátane technologických objektov – regulačných staníc zemného plynu. Oprávnený zabezpečuje distribúciu zemného plynu prostredníctvom svojej distribučnej siete ku koncovým odberateľom, zabezpečuje pripojenie k distribučnej sieti a meranie spotreby zemného plynu. Predmetom podnikania oprávneného je okrem iného i distribúcia plynu. Prijatie Smernice 2003/55/ES, ktorá bola do slovenského právneho poriadku transformovaná v ustanoveniach zákona č. 656/2004 Z.z. o energetike a o zmene niektorých zákonov (pozn. účinnosť nadobudol 1. januára 2005) možno označiť za začiatok transformácie energetického trhu na Slovensku. Z pôvodného subjektu zastrešujúceho tak činnosť prepravy, dodávky ako aj distribúcie zemného plynu (pozn. Slovenský plynárenský priemysel, a.s. resp. jeho právny predchodca Slovenský plynárenský priemysel, š.p.) boli s poukazom na vyššie uvedenú legislatívu, s účinnosťou od 1. júla 2006 odčlenené činnosti prepravy plynu a distribúcie plynu, keďže tieto nie je možné kumulovať v rámci jedného subjektu. Od spoločnosti Slovenský plynárenský priemysel, a.s. tak boli „odčlenené“ samostatné spoločnosti: SPP – preprava, a.s. (pozn. v súčasnosti eustream, a.s.) a oprávnený (SPP – distribúcia , a.s.). Vlastníctvo a prevádzkovanie tzv. technickej infraštruktúry (pozn. plynovodov a s nimi súvisiacich plynárenských zariadení) tak bolo oddelené od činností spojených s predajom komodity (zemného plynu). Na trhu s plynom sa okrem odberateľov môžeme prioritne stretnúť s tromi ďalšími subjektmi a to a) prevádzkovateľom prepravnej siete, b) prevádzkovateľom/prevádzkovateľmi distribučnej siete/sietí a c) dodávateľmi zemného plynu (ďalšie subjekty pôsobiace na trhu s plynom, napríklad výrobca plynu, resp. prevádzkovateľ zásobníka sú z pohľadu problematiky neoprávnených odberov plynu irelevantné, s poukazom na čo sa ich postaveniu v tomto návrhu nevenujeme). Spoločnosť eustream, a.s. je prevádzkovateľom prepravnej siete zabezpečujúcim prepravu zemného plynu cez územie Slovenskej republiky a to z východu na západ, resp. naopak. Oprávnený je prevádzkovateľom distribučnej siete zabezpečujúcim „dopravu“ plynu z výstupných miest prepravnej siete a vstupných miest distribučnej siete až ku koncovým odberateľom. V zmysle § 3 písm. c), bod 5. zákona č. 251/2012 Z. z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj ako „zákon o energetike“) sa „na účely tohto zákona rozumie v plynárenstve prevádzkovateľom distribučnej siete plynárenský podnik oprávnený na distribúciu plynu podľa tohto zákona“. V zmysle § 3 písm. c), bod 6. zákona č. 251/2012 Z. z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa „na účely tohto zákona rozumie v plynárenstve dodávateľom plynu osoba, ktorá má povolenie na dodávku plynu“. Z uvedeného je zrejmé, že nemožno zamieňať prevádzkovateľa distribučnej siete a dodávateľa zemného plynu, nakoľko ide o dva nezávislé a samostatné subjekty, t.j. oprávnený neuzatvára zmluvy o dodávke zemného plynu s konečným odberateľom zemného plynu (t.j. neuzatvára spotrebiteľské zmluvy), nakoľko tieto sú uzatvárané výlučne medzi dodávateľom zemného plynu a odberateľom zemného plynu. II. V tejto súvislosti poukazujeme a zdôrazňujeme, že v zmysle zákona č. 251/2012 o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov a to: - § 2 písm. c) bod 18 je plynovým zariadením plynárenské zariadenie alebo odberné plynové zariadenie - § 2 písm. c) bod 19 je plynárenským zariadením zariadenie určené na prepravu plynu, distribúciu plynu, uskladňovanie plynu vrátane potrebného na poskytovanie podporných služieb, zariadenia potrebného na zabezpečenie prístupu a prevádzkovania siete vrátane hlavného uzáveru plynu a priamy plynovod - § 2 písm. c) bod 20 je odberným plynovým zariadením zariadenie odberateľa plynu určené na odber plynu - § 3 písm. c) bod 5 je prevádzkovateľom distribučnej siete plynárenský podnik oprávnený na distribúciu plynu podľa tohto zákona - § 3 písm. c) bod 6 je dodávateľom plynu osoba, ktorá má povolenie na dodávku plynu - § 3 písm. c) bod 10 je odberateľom plynu osoba, ktorá nakupuje plyn na účel ďalšieho predaja alebo na účel vlastnej spotreby - § 47 ods. 1 sa zmluvou o dodávke plynu zaväzuje dodávateľ plynu dodávať plyn v dohodnutom množstve odberateľovi plynu a odberateľ plynu sa zaväzuje zaplatiť dodávateľovi plynu za dodaný plyn dohodnutú cenu - § 69 ods. 1 písm. a) má dodávateľ plynu právo predávať plyn odberateľom plynu v rozsahu a za podmienok vymedzených v povolení na dodávku plynu - § 70 ods. 1 písm. a) má odberateľ plynu právo uzatvoriť zmluvu o dodávke plynu s dodávateľom plynu - § 82 odsek 1 písm. a) je neoprávneným odberom plynu odber bez uzavretej zmluvy o pripojení k prepravnej sieti alebo o pripojení k distribučnej sieti, alebo zmluvy o dodávke alebo združenej dodávke plynu alebo zmluvy o prístupe do prepravnej siete a preprave plynu alebo prístupe do distribučnej siete a distribúcii plynu V zmysle § 52 ods. 1 OZ „spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára dodávateľ so spotrebiteľom“. V zmysle § 5b zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa „orgán rozhodujúci o nárokoch zo spotrebiteľskej zmluvy prihliada aj bez návrhu na nemožnosť uplatnenia práva, na oslabenie nároku predávajúceho voči spotrebiteľovi, vrátane jeho premlčania alebo na inú zákonnú prekážku alebo zákonný dôvod, ktoré bránia uplatniť alebo priznať plnenie predávajúceho voči spotrebiteľovi, aj keď by inak bolo potrebné, aby sa spotrebiteľ týchto skutočností dovolával“. Podľa rozsudku Krajského súdu v Bratislave v konaní spisová značka 5Co/169/2015 „Napadnutým rozsudkom súd prvého stupňa z titulu neoprávneného odberu plynu v období od 02. 02. do 02. 08. 2012 zaviazal odporcu podľa § 59 ods. 2 zákona č. 656/2004 Z. z. o energetike na náhradu škody vo výške 2.105,05 Eur s príslušenstvom. Vykonaným dokazovaním zistil, že pôvodné zabezpečenie meradla plynu na odbernom mieste odporcu bolo nahradené plombou so znakmi vytvorenými čeľusťami klieští, ktoré neboli oprávnené na plombovanie meradla. Keďže v zmysle § 59 ods. 1 zákona č. 656/2004 Z. z. o energetike za neoprávnený odber plynu treba považovať i odber meradlom, na ktorom bolo porušené zabezpečenie proti neoprávnenej manipulácií, návrh považoval za dôvodný. S poukazom na závery dovolacieho súdu o objektívnej zodpovednosti odberateľa energií pri neoprávnenom odbere považoval za právne nevýznamnú obranu odporcu, že na meradle (jeho overovacej značke) neurobil žiaden zásah.“ „Navrhovateľ v konaní uplatňoval náhradu škody z titulu neoprávneného odberu plynu podľa § 59 zákona č. 656/2004 Z. z. v rozsahu 2.105,05 Eur podľa vyhlášky podľa vyhlášky č. 155/2005 Z. z. V rozhodnom období (02. 02. až 02. 08 2012) zákon o energetike č. 656/2004 Z. z. upravoval komplexne elektroenergetiku i plynárenstvo, pričom na úseku plynárenstva vymedzoval práva a povinnosti účastníkov trhu s plynom (výrobcu plynu, prevádzkovateľa prepravnej siete, prevádzkovateľa distribučnej sústavy a siete a prevádzkovateľa zásobníka) ako aj jeho odberateľov. Pokiaľ odvolateľ namietal, že predmetný spor treba považovať za spotrebiteľský, odvolací súd sa (zhodne so závermi súdu prvého stupňa) s týmto jeho názorom nestotožňuje. Odporcu ako odberateľa plynu v domácnosti možno podľa § 20 ods. 1 zákona o energetike považovať za spotrebiteľa pri dodávke plynu, na základe uzavretej zmluvy o dodávke plynu. Vzťah medzi navrhovateľom a odporcom sa však netýka dodávky plynu (navrhovateľ nie je dodávateľom plynu, nie je sporná napr. správnosť fakturácie dodaného plynu), uplatnený nárok nevyplýva zo zmluvného práva, ale o ide o nárok na náhradu škody podľa § 59 ods. 2, ktorá vznikla v príčinnej súvislosti s neoprávneným odberom v zmysle § 59 ods. 1 písm. d/.“ „Ako už bolo uvedené vyššie, podľa názoru odvolacieho súdu vo veci sa nejedná o spotrebiteľský spor. Navrhovateľom (nie odporcom) v konaní uplatnený nárok nemá základ v spotrebiteľskej zmluve, ide o nárok navrhovateľa (nie odporcu) na náhradu škody, vzniknutú v príčinnej súvislosti s neoprávneným odberom plynu. Odporca v konaní neuplatňuje žiadne práva podľa osobitného predpisu, pod ktorý podľa pozn. 4a a treba považovať napr. § 3 ods. 5 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.“ S poukazom na vyššie uvedené, najmä vzhľadom k tomu, že oprávnený ako prevádzkovateľ distribučnej siete neuzatvára zmluvy o dodávke plynu (t.j. spotrebiteľské zmluvy) s odberateľmi plynu, nakoľko tieto zmluvy uzatvára dodávateľ plynu, je zrejmé, že nárok oprávneného voči povinnému vyplývajúci z exekučného titulu nie je nárokom vyplývajúcim zo spotrebiteľskej zmluvy. ), ktorý vydal Okresný súd Nové Zámky a na základe poverenia na vykonanie exekúcie č. 6120287425, ktoré vydal Okresný súd Banská Bystrica dňa 07.05.2020 proti povinnému: Imrich Karvai, Gorkého 1845/46, 941 10 Tvrdošovce, nar.: 06.04.1956 v prospech oprávneného: SPP - distribúcia, a.s., Mlynské Nivy 44/b, 825 11 Bratislava, IČO: 35910739, DIČ: 2021931109 zast. Jakubčák, advokátska kancelária, s.r.o., Michalská 14, 811 03 Bratislava-Staré Mesto, IČO: 47255706 sa napriek vykonanému šetreniu nepodarilo upovedomenie o začatí exekúcie doručiť povinnému do troch mesiacov od začatia exekúcie, preto sa upovedomenie o začatí exekúcie doručí povinnému v zmysle § 61b ods. 3 Exekučného poriadku účinného od 1.4.2017 oznámením v Obchodnom vestníku. Upovedomenie o začatí exekúcie sa považuje za doručené uplynutím 30 dní odo dňa nasledujúceho po zverejnení oznámenia v Obchodnom vestníku.