Insolvenční Rejstřík ČR

Obchodný vestník
Detail

Stiahnuť podanie
  • Vestník č:
  • 135/2020
  • Kapitola:
  • Rozhodnutia a oznámenia orgánov verejnej moci
  • Podanie:
  • Samosprávne kraje
  • Deň vydania:
  • 15.7.2020
  • Značka:
  • U000085
Sídlo: Komenského 48, 01109 Žilina
Zverejňuje:

Číslo:  00245/2020/OZ-040                                                                 V Žiline, dňa 21.  mája 2020

 

 

R O Z H O D N U T I E

 

Žilinský samosprávny kraj (ďalej len „správny orgán”) ako vecne a miestne príslušný prvostupňový správny orgán podľa ustanovenia § 5 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v znení neskorších predpisov (ďalej len „správny poriadok”) a podľa ust. § 11 ods. 2 písm. d) v spojení § 19 ods. 1 písm. b) a v spojení § 12 ods. 3 písm. b) zákona č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o poskytovateľoch“), v súlade s § 46 správneho poriadku, rozhodol     

 

t a k t o :

 

Právnickej osobe ADMEUM, s.r.o., IČO: 43 870 902, so sídlom: Mudroňova 14, 036 01 Martin, zastúpená konateľom MUDr. Dušanom Dibdiakom, bytom Hrabiny 265, 038 61 Lipovec, držiteľ povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia vydaného rozhodnutím Žilinského samosprávneho kraja č. 6020/2014/OZ-009 zo dňa 17. decembra 2014, právoplatné dňa 18. decembra 2014 (ďalej len „účastník konania“), sa na základe § 19 ods. 1 písm. b) a v spojení § 12 ods. 3 písm. b) zákona o poskytovateľoch ruší povolenie na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia č. 6020/2014/OZ-009 zo dňa 17. decembra 2014, právoplatné dňa 18. decembra 2014, na poskytovanie zdravotnej starostlivosti v zdravotníckom zariadení polikliniky v celom rozsahu s účinnosťou dňom nadobudnutia právoplatnosti tohto rozhodnutia z dôvodu, že účastník konania nespĺňa zákonnú podmienku, ktorú musí spĺňať po celý čas platnosti povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia ako podmienku na vydanie povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia podľa § 12 ods. 3 písm. b) zákona o poskytovateľoch – účastník konania nemá zabezpečené užívacie právo k priestorom, v ktorých sa má poskytovať zdravotná starostlivosť.

 

O d ô v o d n e n i e :

 

Účastník konania je poskytovateľom zdravotnej starostlivosti, ktorému správny orgán vydal povolenie na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia rozhodnutím č. 6020/2014/OZ-009 zo dňa 17. decembra 2014, ktoré nadobudlo právoplatnosť 18. decembra 2014. Predmetným rozhodnutím správny orgán povolil prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia v rozsahu poliklinických služieb – ambulancia zubného lekárstva (identifikátor ZZ: 65-43870902-A0007), ambulancia špecializovanej zubno-lekárskej prvej pomoci (identifikátor ZZ: 65-43870902-A0005), algeziologická ambulancia (identifikátor ZZ: 65-43870902-A0001), zariadenie spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek v odbore fyziatria, balneológia a liečebná rehabilitácia (identifikátor ZZ: 65-43870902-A0008), psychiatrická ambulancia (identifikátor ZZ: 65-43870902-A0004), ambulancia všeobecného lekárstva pre dospelých (identifikátor ZZ: 65-43870902-A0011) a chirurgická ambulancia (identifikátor ZZ: 65-43870902-A0006) – všetky s miestom prevádzkovania Mudroňova 14,036 01 Martin, ambulancia všeobecného lekárstva pre dospelých s miestom prevádzkovania Kláštor pod Znievom (identifikátor ZZ: 65-43870902-A0009), a chirurgická ambulancia s miestom prevádzkovania Turčianske Teplice (identifikátor ZZ: 65-43870902-A0010).

 

Z obsahu administratívneho spisu vyplýva, že účastník konania preukázal užívacie právo k priestorom, v ktorých sa má zdravotná starostlivosť poskytovať pred vydaním povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia a počas jeho platnosti nasledovne:         

  • Martin – pre zdravotnícke zariadenia s týmto miestom prevádzkovania predložil účastník konania Zmluvu o nájme nebytových priestorov č. 01/2013 zo dňa 31. mája 2013 s dobou nájmu do 31. decembra 2015 (doklad v spise č. 31) a dodatok č. 2 k nej (doklad v spise č. 46);
  • Kláštor pod Znievom – zmluva o budúcej zmluve o nájme nebytových priestorov zo dňa 24. novembra 2014 uzavretá s Obcou Kláštor pod Znievom v postavení budúceho prenajímateľa (doklad v spise č. 33);
  • Turčianske Teplice zmluva o nájme nebytových priestorov č. TT 03/2011 zo dňa 24. novembra 2011 s dobou nájmu od 1.12.2011 do 30.septembra 2012 (doklad v spise č. 23). Obsahom administratívneho spisu nie sú zmluvy z obdobia po 30. septembri 2012 – nakoľko prenajímateľom v tomto prípade bol Žilinský samosprávny kraj ako vlastník objektu, správny orgán osobitne od účastníka konania nevyžadoval preukázanie užívacieho práva.   

 

Správny orgán preskúmal obsah administratívneho spisu so záverom, že podmienka na vydanie povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia podľa § 12 ods. 3 písm. b) zákona o poskytovateľoch nie je napriek platnosti povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia u účastníka konania splnená, a to v celom rozsahu vydaného povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia, konkrétne z nasledovných dôvodov:

  • Martin účastník konania nemá zabezpečené užívacie právo k priestorom, v ktorých sa má poskytovať zdravotná starostlivosť. Obsahom administratívneho spisu je Zmluva o nájme nebytových priestorov č. 01/2013 medzi obchodnou spoločnosťou Poliklinika II       Martin, s.r.o., IČO: 46 950 893, so sídlom Mudroňova 14, 036 01 Martin ako prenajímateľom a účastníkom konania ako nájomcom a dodatok č. 2 k nej – dojednaná doba nájmu je do 31. decembra 2015      (po uvedenom dátume už nie je užívacie právo ku priestorom nachádzajúcim sa na Mudroňova 14, 036 01 Martin, v ktorých sa má zdravotná starostlivosť poskytovať, preukázané). Nad rámec uvedeného správny orgán uvádza, že z výkonov dozorov v mieste prevádzkovania na adrese Mudroňova 14, 036 01 Martin je zrejmé, že zdravotnícke zariadenia v tomto mieste prevádzkovania nie sú prevádzkované (doklady v spise č. 91 a 92 doručované účastníkovi konania v rámci osobitného správneho konania o uložení pokuty so sp. zn. 3978/2020/RÚ). V neposlednom rade správny orgán uvádza, že napr. ambulanciu špecializovanej zubnolekárskej prvej pomoci prevádzkuje v súčasnosti iný subjekt v Martine – spoločnosť MEDAM SK, s.r.o., IČO: 51 257 076, so sídlom: Škultétyho 472/10, 036 01 Martin, ktorej rozpisy zabezpečenia poskytovania zubnolekárskej pohotovostnej služby sú pravidelne zverejňované na webovom sídle správneho orgánu (kde sú aj rozpisované všetky povinné subjekty podľa osobitného predpisu). Žiadne rozpisy zabezpečenia poskytovania zubnolekárskej pohotovostnej služby účastníka konania nie sú zverejnené na webovom sídle správneho orgánu a všetky povinné subjekty podľa osobitného predpisu si vykonávajú svoju zákonnú povinnosť v rámci zariadenia spoločnosti MEDAM SK, s.r.o. Ambulancie všeobecného lekárstva pre dospelých a zubného lekárstva nemajú určený zdravotný obvod podľa § 2 ods. 22 zákona č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. V algeziologickej ambulancii poskytoval zdravotnú starostlivosť v podmienkach účastníka konania zdravotnícky pracovník – lekár MUDr. Stanislav Fabuš, ktorý už je na starobnom dôchodku, nepracuje a správny orgán má z úradnej činnosti vedomosť, že iný lekár tu nie je (nedostatok lekárov v tejto špecializácii a dopyt pacientov po tejto zdravotnej starostlivosti – zdravotné poisťovne aj samosprávny kraj smerujú pacientov k iným poskytovateľom zdravotnej starostlivosti, ktorí ešte prevádzkujú algeziologické amb.). Správne orgány hodnotia dôkazy podľa svojej úvahy, a to každý jednotlivo a všetky dôkazy v ich vzájomnej súvislosti – vzhľadom na všetky vyššie uvedené skutočnosti je správny orgán toho právneho názoru, že zdravotnícke zariadenie s týmto miestom prevádzkovania účastník konania neprevádzkuje a ani k nim nemá zabezpečené užívacie právo;
  • Kláštor pod Znievom – účastník konania nemá zabezpečené užívacie právo k priestorom, v ktorých sa má poskytovať zdravotná starostlivosť stanovisko Obce Kláštor pod Znievom ako        vlastníka a prenajímateľa priestorov je, že účastník konania nemá žiadny právny nárok na užívacie právo ku priestorom nachádzajúcich sa v Kláštore pod           Znievom,   v ktorých sa má zdravotná starostlivosť poskytovať. Stanovisko vlastník objektu podložil tými skutočnosťami, že zmluva o budúcej zmluve o nájme nebytových priestorov zo dňa 24. novembra 2014 nebola nikdy zverejnená v rozpore so zákonom, k uvedenej zmluve nebola nikdy uzavretá riadna zmluva o nájme nebytových priestorov a tou skutočnosťou, že ako vlastník objektu dňa 31. mája 2018 pristúpil ku vyprataniu účastníka konania z nebytových priestorov. Nad rámec uvedeného správny orgán uvádza, že v identických priestoroch, v ktorých sa v minulosti nachádzalo zdravotnícke zariadenie účastníka konania, prevádzkuje aktuálne na základe povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia ambulanciu všeobecného lekárstva pre dospelých už iný obchodný subjekt, a to Služby obce Kláštor pod Znievom s.r.o., so sídlom M. Čulena 181, 038 43 Kláštor pod Znievom. Stanovisko Obce Kláštor pod Znievom je dokladom v spise pod číslom 53;  
  • Turčianske Teplice – účastník konania nemá zabezpečené užívacie právo k priestorom, v ktorých sa má poskytovať zdravotná starostlivosť – účastník konania dohodou dňom 15. júla 2019 ukončil Zmluvu o nájme nebytových priestorov č. TT 1/2016 (pôvodná doba nájmu bola dojednaná od 1. decembra 2016 do 30. novembra 2021) zaslané účastníkovi konania ako prílohy k dokladom v spise č. 89 a 90.

 

Správny orgán na účely preskúmania skutočného zistenia veci a získania potrebných podkladov vyzval podaním zo dňa 27. januára 2020 účastníka konania ku vyjadreniu, účastník konania sa nevyjadril vôbec.

 

V zmysle § 11 ods. 2 písm. d) a v spojení s § 21 ods. 2 zákona o poskytovateľoch je správny orgán príslušný na konanie o zrušenie povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia účastníka konania, nakoľko v súvislosti s miestom prevádzkovania tohto zdravotníckeho zariadenia je miestne príslušným samosprávnym krajom.          

Príslušná právna úprava obsahuje podmienky, pri splnení ktorých je správny orgán povinný zrušiť povolenie na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia. V zmysle § 19 ods. 1 zákona o poskytovateľoch orgán príslušný na vydanie povolenia zruší povolenie, ak držiteľ povolenia:

a) požiada o zrušenie povolenia; žiadosť o zrušenie povolenia je držiteľ povolenia povinný podať najmenej dva mesiace pred dňom, od ktorého žiada povolenie zrušiť,

b) prestal spĺňať podmienky na vydanie povolenia (§ 12 ods. 2 až 4 a 16),

c) získal povolenie na základe nepravdivých údajov,

d) neodstránil nedostatky v lehote určenej v rozhodnutí o dočasnom pozastavení povolenia (§ 18 ods. 4),

e) nezačal prevádzkovať zdravotnícke zariadenie najneskôr do troch mesiacov od právoplatnosti povolenia, alebo v tejto lehote nepreukázal orgánu príslušnému na vydanie povolenia splnenie personálneho zabezpečenia a materiálno-technického vybavenia zdravotníckeho zariadenia (§ 8); to neplatí, ak ide o držiteľa povolenia na prevádzkovanie ambulancie záchrannej zdravotnej služby,

f) určil náhradného odborného zástupcu v rozpore s týmto zákonom alebo v oznámení o určení náhradného odborného zástupcu uviedol nepravdivé údaje (§ 17a),

g) na prevádzkovanie ambulancie záchrannej zdravotnej služby používa ambulanciu záchrannej zdravotnej služby bez platného technického osvedčenia vozidla,

h) ktorý je organizátorom

1. mal dočasne zakázaný výkon zdravotníckeho povolania alebo odborný zástupca právnickej osoby mal dočasne zakázaný výkon zdravotníckeho povolania a právnická osoba bez zbytočného odkladu neurčila náhradného odborného zástupcu,

2. mal dočasne pozastavenú licenciu na výkon zdravotníckeho povolania, alebo ak ide o právnickú osobu, odborný zástupca mal dočasne pozastavenú licenciu na výkon činnosti odborného zástupcu a právnická osoba bez zbytočného odkladu neurčila náhradného odborného zástupcu,

3. štyri po sebe nasledujúce mesiace nezabezpečil poskytovanie pevnej ambulantnej pohotovostnej služby podľa osobitného predpisu prostredníctvom svojich lekárov podľa osobitného predpisu úhrnne v rozsahu viac ako 400 hodín,

i) na prevádzkovanie ambulancie dopravnej zdravotnej služby používa ambulanciu dopravnej zdravotnej služby bez platného technického osvedčenia vozidla,

j) nezačal prevádzkovať zdravotnícke zariadenie v deň, ktorý je uvedený v povolení, ak ide o držiteľa povolenia na prevádzkovanie ambulancie záchrannej zdravotnej služby.

Vo vzťahu ku podmienkam na vydanie povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia, v zmysle § 12 ods. 3 zákona o poskytovateľoch orgán príslušný na vydanie povolenia vydá povolenie právnickej osobe, ak:

a) má určeného odborného zástupcu s licenciou na výkon činnosti odborného zástupcu v tom povolaní, v ktorom má poskytovateľ prevažne poskytovať zdravotnú starostlivosť [§ 68 ods. 1 písm. c)]; v prípade žiadateľa o vydanie povolenia na prevádzkovanie zariadenia ústavnej zdravotnej starostlivosti, ak má určeného odborného zástupcu s licenciou na výkon činnosti odborného zástupcu podľa odseku 10,

b) má užívacie právo k priestorom, v ktorých sa bude poskytovať zdravotná starostlivosť,

c) priestory podľa písmena b) spĺňajú požiadavky z hľadiska ochrany zdravia,

d) je bezúhonná.

 

V zmysle § 12 ods. 7 zákona o poskytovateľoch podmienky na vydanie povolenia podľa odsekov 2, 3 a odseku 4 písm. a) a odseku 16 musia byť splnené po celý čas platnosti povolenia.

V tejto právnej veci je podstatnou právnou skutočnosťou, že účastník konania nespĺňa zákonnú podmienku, ktorú musí spĺňať po celý čas platnosti povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia. V tejto právnej veci to správny orgán vzhľadom na obsah administratívneho spisu považuje za preukázané  a účastník konania do dnešného dňa vzniknutý stav neodstránil.

 

Vzhľadom na uvedené správny orgán začal správne konanie o zrušenie povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia.

 

V zmysle § 33 správneho poriadku mal účastník konania možnosť vyjadriť sa k podkladu rozhodnutia i k spôsobu jeho zistenia, prípadne navrhnúť jeho doplnenie. K začatiu správneho konania sa účastník konania nevyjadril.

 

V zmysle § 21 ods. 2 zákona o poskytovateľoch na konanie vo veciach, v ktorých rozhodovanie patrí do pôsobnosti samosprávneho kraja (§ 11 ods. 2), je miestne príslušný samosprávny kraj podľa miesta prevádzkovania zdravotníckeho zariadenia.

 

V zmysle § 21 ods. 3 zákona o poskytovateľoch účastníkom konania o vydanie povolenia je žiadateľ o povolenie. Účastníkom konania o dočasné pozastavenie povolenia je držiteľ povolenia, úrad pre dohľad, ak sa konanie začalo na jeho návrh, a komora, ak sa konanie začalo z dôvodu dočasného pozastavenia licencie na výkon zdravotníckeho povolania alebo licencie na výkon činnosti odborného zástupcu. Účastníkom konania o zrušenie povolenia je držiteľ povolenia, úrad pre dohľad, ak sa konanie začalo na jeho návrh, a komora, ak sa konanie začalo z dôvodu zrušenia licencie na výkon zdravotníckeho povolania alebo licencie na výkon činnosti odborného zástupcu.

V zmysle § 22 zákona o poskytovateľoch orgán príslušný na rozhodnutie (§ 21 ods. 1) rozhodne o:

a) vydaní povolenia alebo o zamietnutí žiadosti o vydanie povolenia do 30 dní od začatia konania; ak ide o vydanie povolenia na prevádzkovanie ambulancie záchrannej zdravotnej služby a o vydanie povolenia na prevádzkovanie pevnej ambulantnej pohotovostnej služby do desiatich dní odo dňa doručenia správy o výsledku výberového konania,

b) dočasnom pozastavení povolenia do 30 dní od začatia konania,

c) zrušení povolenia do 30 dní od začatia konania,

d) vydaní povolenia na prevádzkovanie ambulancie doplnkovej ambulantnej pohotovostnej služby alebo o zamietnutí žiadosti o vydanie povolenia na prevádzkovanie ambulancie doplnkovej ambulantnej pohotovostnej služby do 15 dní od začatia konania.

Účastník konania v priebehu správneho konania žiadnym spôsobom nepreukázal dodatočné splnenie podmienok na vydanie povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia, vzhľadom na uvedené, správny orgán rozhodol ako je uvedené vo výroku tohto rozhodnutia.

V zmysle § 92 ods. 1 zákona o poskytovateľoch na konanie a rozhodovanie podľa tohto zákona sa vzťahujú všeobecné predpisy o správnom konaní, ak tento zákon neustanovuje inak.

 

Poučenie:

Proti tomuto rozhodnutiu je prípustné odvolanie, ktoré možno podať do 15 dní odo dňa doručenia tohto rozhodnutia, prostredníctvom Žilinského samosprávneho kraja, Ul. Komenského 48, 011 09 Žilina, Ministerstvu zdravotníctva SR. Toto rozhodnutie je preskúmateľné súdom až po vyčerpaní riadnych opravných prostriedkov, ktoré sa preň pripúšťajú a tieto nadobudli právoplatnosť.

 

                                                                        

 

 

Ing. Erika Jurinová

predsedníčka Žilinského samosprávneho kraja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozhodnutie dostanú:

  • ADMEUM, s.r.o., so sídlom Mudroňova 14, 036 01 Martin
  • k spisu

 

Na vedomie:

  • Slovenská lekárska komora
  • Slovenská  komora zubných lekárov
  • Daňový úrad Martin   
  • Všeobecná zdravotná poisťovňa a.s.    
  • Union zdravotná poisťovňa a. s.
  • Dôvera zdravotná poisťovňa a. s.
  • Štatistický úrad Slovenskej republiky
  • Ministerstvo zdravotníctva SR
  • Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou
  • Mesto Martin
  • Mesto Turčianske Teplice
  • Obec Kláštor pod Znievom