Insolvenční Rejstřík ČR

Obchodný vestník
Detail

Stiahnuť podanie
  • Vestník č:
  • 199/2017
  • Kapitola:
  • Údaje z registra registrových úradov
  • Podanie:
  • Údaje z Registra registrových úradov
  • Deň vydania:
  • 18.10.2017
  • Značka:
  • J000777
Okresný úrad Trenčín
Nezisková organizácia poskytujúca všeobecne prospešné služby
 
Názov: Špeciálnopedagogická poradňa n.o.
IČO: 37923943
Typ Pohybu: Zmena
Dátum vzniku: 07.08.2009
Aktuálny stav zapísaných skutočností k dátumu: 12.10.2017
Sídlo: Puškinova 806/27, 01851 Nová Dubnica
Riaditeľ: Mgr. Kvetoslava Mojtová, Puškinova 806/27, 01851 Nová Dubnica
Zakladateľ: PaedDr. Kvetoslava Mojtová, Puškinova 806/27, 01851 Nová Dubnica
Penažný vklad zriaďovateľov: PaedDr. Kvetoslava Mojtová, vklad: 100 EUR
Nepenažný vklad zriaďovateľov:
Prioritný majetok:
Druh všeobecne prospešných služieb: Špeciálnopedagogická poradňa n.o. poskytuje všeobecne prospešné služby v oblasti vzdelávania, výchovy a rozvoja telesnej kultúry, pričom sa zameriava najmä: 1. Depistáž – skoré vyhľadávanie zdravotne postihnutých detí a detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktoré sú zaradené v materskej škole, v základnej škole alebo v strednej škole, ako aj detí, ktoré ešte nie sú zaradené do predškolského zariadenia, t.j. detí v ranom veku a detí oslobodených od vzdelávania. 2. Komplexná špeciálnopedagogická diagnostika – spracovania špeciálnopedagogickej diagnózy a následnej prognózy s definovaním špeciálnopedagogických postupov. Diagnostiku vykonávajú odborní pracovníci /psychológ, špeciálny pedagóg/ v spolupráci s rodinou, lekármi, psychológmi, učiteľmi predškolských zariadení, škôl, sociálnymi pracovníkmi, prípadne inými odborníkmi. Úlohou diagnostiky je čo najpresnejšie určiť objektívny stav dieťaťa, stupeň postihnutia a obmedzenia, možnosti perspektívy ďalšieho rozvoja. Komplexná diagnostika detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami je založená na metóde dlhodobej spolupráce s dieťaťom, jeho zákonnými zástupcami a pedagógmi. 3. Poradenská a osvetová činnosť – zameranie na: a/ posudzovanie školskej zrelosti b/ predškolskú prípravu detí s odloženou školskou dochádzkou c/ vyhľadávanie východných škôl pre deti a mládež so špeciálnopedagogickými a tiež výchovnovzdelávacími potrebami d/ komplexnú starostlivosť, špeciálnopedagogickú starostlivosť o deti integrované v bežných materských, základných a stredných školách /posudzovanie vhodnosti zaradenia, školská úspešnosť, poskytnutie odbornej metodickej pomoci pri vypracovaní individuálnych výchovnovzdelávacích programov/, e/ poradenské služby školám, školským zariadeniam, učiteľom najmä pri individuálnych formách vzdelávania a výchovy detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, poradenské služby pri voľbe povolania /v spolupráci s výchovnými poradcami príslušnej školy/ f/ poradenský servis pre rodičov g/ poradenskú činnosť v otázkach smerom k deťom ak mládeži so špeciálnopedagogickými potrebami, v partnerských vzťahoch smerom k postihnutému dieťaťu /v spolupráci s výchovným poradcom príslušnej školy/ h/ poskytovanie vhodných kompenzačných pomôcok a zaškolenie v ich používaní i/ prednášky a konzultácie pre rodičov j/ usporadúvanie seminárov a vedenie konzultácií pre pedagogických pracovníkov škôl a školských zariadení, prípravu informačných a metodických materiálov o činnosti zariadenia k/ osvetovú činnosť l/ spoluprácu pri tvorbe a overovaní nových špeciálnopedagogických metód, postupov 4. Rehabilitačná a poradenská činnosť je zameraná na korekciu porúch dieťaťa, rehabilitáciu a stimuláciu detí. Komplexná špeciálnopedagogická rehabilitácia zahrňuje výchovnú, liečebnú a sociálnu starostlivosť primárne zameranú na deti a mládež so špeciálnopedagogickými potrebami a sekundárne na jeho rodinné a sociálne zázemie, vyžadujúcu spoluprácu s rodinou, ako i s pracovníkmi predškolských a školských zariadení a škôl 5. Výskumná a metodická činnosť spočíva v tvorbe a overovaní nových špeciálnopedagogických metód, postupov a programov, prednášky pre rodičov, organizovanie seminárov pre učiteľov špeciálnych škôl materských, základných a stredných škôl, prípravu informačných a metodických materiálov, osvetová činnosť pre širokú verejnosť, prípravu metodických a poradenských materiálov pre inštitúcie, organizovanie odborných seminárov a výcvikov spojených so získaním certifikátov /akreditované MŠ SR/ 6. Zaškolenie, sledovanie školského vývinu – vypracúva podklady pre zaškolenie postihnutých detí s ohľadom na ich individuálne potreby a podklady pre rozhodnutia pre príslušné orgány, ktoré rozhodujú o zaradení alebo preradení do MŠ, ZŠ alebo špeciálnych škôl 7. Spolupráca s inštitúciami – spolupráca s najrôznejšími inštitúciami v oblasti zdravotníctva, školstva a sociálnej oblasti. Najčastejšie spolupracuje s CPPPaP, DIC, CŠPP, obvodnými detskými lekármi, neurológmi, logopédmi, odborom sociálnych vecí a rodiny, atď.
Dátum platnosti:
Splatený vklad:
Dátum zápisu: 12.10.2017
Zmeny: Zmena údajov FO z RFO