PODMIENKY VÝBEROVÉHO KONANIA
na zabezpečenie výberu dražobníka za účelom realizácie výkonu záložného práva formou dražby v zmysle zákona č. 527/2002 Z.z. o dobrovoľných dražbách v znení neskorších predpisovpre OTP Banku Slovensko, a.s. ako navrhovateľa dražby
(ďalej iba „Súťažné podmienky“)
OTP Banka Slovensko, a.s., (ďalej len „obstarávateľ“), stanovuje nižšie uvedené Súťažné podmienky:
- Identifikačné údaje obstarávateľa
- OTP Banka Slovensko, a.s., so sídlom Štúrova 5, 813 54 Bratislava, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sa, vložka č. 335/B
- IČO: 31318916
- DIČ: 2020411074
- IČ DPH: SK2020411074
- kontaktná osoba: Ing. Jana Bratová, tel. 0903 585 319, bratova@otpbanka.sk
JUDr. Ján Kuľbaga, tel. 0901 714 269, kulbaga@otpbanka.sk
2. Predmet výberového konania
- Predmetom výberového konania je výber jednej alebo viacerých dražobných spoločností (ďalej len „dražobník“) pre vymáhanie nesplácaných pohľadávok obstarávateľa vyplývajúcich z retailových a korporátnych úverov zabezpečených záložným právom k nehnuteľnostiam, a to výkonom záložného práva formou realizácie dobrovoľnej dražby v zmysle zákona č. 527/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov (ďalej „dražobná činnosť“). Dražobná činnosť bude zahŕňať najmä:
- komunikáciu s dlžníkmi a záložcami pred dražbou,
- zabezpečenie znaleckého ohodnotenia predmetu dražby,
- príprava a realizácia dražby, prípadne opakovaných dražieb,
- poukázanie výťažku z dražby obstarávateľovi a prípadné zabezpečenie uspokojenia iných veriteľov, resp. vydanie zvyšku výťažku bývalému vlastníkovi,
- odovzdanie predmetu dražby vydražiteľovi,
- stratégia dražobného procesu je v kompetencii dražobníka, pričom dražobník je povinný zabezpečiť maximalizáciu výťažku pre obstarávateľa.
- Dražené nehnuteľnosti (predmety dražby) sa nachádzajú na celom území Slovenskej republiky.
- Konkrétne práva a povinnosti dražobníka sú bližšie upravené v Rámcovej zmluve o vykonávaní dražieb. Vzorové znenie Rámcovej zmluvy o vykonávaní dražieb je možné upravovať iba v časti týkajúcej sa výšky odmeny dražobníka a preplácaných nákladov dražobníka. Iné zmeny Rámcovej zmluvy o vykonávaní dražieb sú možné iba v odôvodnených prípadoch a z dôvodov hodných osobitného zreteľa. Rámcová zmluva o vykonávaní dražieb netvorí prílohu Súťažných podmienok. Uchádzači si ju môžu vyžiadať od kontaktných osôb obstarávateľa formou e-mailovej žiadosti.
3. Súťažná ponuka uchádzača musí obsahovať:
- Základné informácie o uchádzačovi v členení:
- obchodné meno,
- sídlo (presná adresa podľa obchodného registra),
- IČO
- DIČ
- titul, meno, priezvisko osoby/osôb, ktorá/é vykonávajú funkciu štatutárneho orgánu uchádzača,
- kontaktná osoba pre výberové konanie, ak ňou nebude štatutárny orgán,
- e-mailové a telefonické spojenie pre budúcu komunikáciu s kontaktnou osobou.
- navrhovanú výšku odmeny za úspešnú realizáciu dražby,
- čestné vyhlásenie, že do dňa predloženia ponuky osoba vykonávajúca funkciu štatutárneho orgánu, alebo žiadny z členov štatutárneho orgánu a osoba zodpovedného zástupcu pre dražobnú činnosť, neboli odsúdení kvôli trestnému činu, ktorého skutková podstata súvisí s predmetom podnikania uchádzača, alebo kvôli hospodárskemu trestnému činu, alebo trestnému činu proti majetku *
- čestné vyhlásenie o konečnom užívateľovi výhod uchádzača *
- čestné vyhlásenie uchádzača, že na jeho majetok nie je vedená exekúcia, nebol vyhlásený konkurz, alebo proti nemu nezačali konkurzné alebo reštrukturalizačné konanie, alebo nebol návrh na vyhlásenie konkurzu zamietnutý pre nedostatok majetku uchádzača, alebo jeho majetok nie je v likvidácii *,
- čestné vyhlásenie, že uchádzač nemá splatný nedoplatok na poistnom na verejné zdravotné poistenie a že nemá nedoplatok na poistnom na sociálnom zabezpečení alebo na príspevku na štátnu politiku zamestnanosti *,
- čestné vyhlásenie, že uchádzač ku dňu predloženia ponuky nemá evidované daňové nedoplatky *,
- čestné vyhlásenie uchádzača, že mu nebola v priebehu posledných troch rokov uložená zo strany Ministerstva spravodlivosti SR pokuta alebo iná sankcia v súvislosti s výkonom dražieb,
- Súhlas uchádzača so Súťažnými podmienkami v znení – „Uchádzač podaním svojej ponuky súhlasí s podmienkami uvedenými v Súťažných podmienkach“
- Súťažná ponuka musí byť podpísaná štatutárnym zástupcom uchádzača, pričom podpis štatutárneho zástupcu uchádzača musí byť overený notárom.
*
Uchádzač, ktorý vo výberovom konaní uspeje a s ktorým obstarávateľ bude uzatvárať zmluvu, ešte pred podpisom zmluvy je povinný obstarávateľovi doručiť všetky originály dokladov (uvedené ako čestné vyhlásenia v bode 3. Súťažných podmienok a označené symbolom *). Ide najmä o nasledovné dokumenty - originál výpis/-y z registra trestov nie staršie ako 1 mesiac ku dňu predloženia ponuky, originál potvrdenie príslušného súdu nie staršie ako 1 mesiac ku dňu predloženia ponuky, originál potvrdenie Sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne/zdravotných poisťovní nie staršie ako 1 mesiac ku dňu predloženia ponuky, originál potvrdenie miestneho príslušného daňového úradu nie staršie ako 1 mesiac ku dňu predloženia ponuky. V prípade, ak uchádzač nedoručí k termínu podpisu zmluvy, alebo k termínu na ktorom sa uchádzač a obstarávateľ zhodli, alebo v uvedených dokladoch budú k uchádzačovi negatívne informácie, resp., nebudú sa zhodovať s čestným prehlásením, obstarávateľ s uvedeným uchádzačom zmluvu neuzavrie a vylúči ho z ďalšieho procesu výberového konania.
4. Súťažná ponuka musí obsahovať nasledovné prílohy:
- notárom osvedčená kópia vydanej koncesnej listiny (živnostenské oprávnenie) uchádzača s predmetom činnosti – Organizovanie dobrovoľných dražieb,
- výpis z obchodného registra uchádzača, nie starší ako 3 mesiace, z ktorého bude vyplývať oprávnenie na výkon dražobnej činnosti,
- notárom overenú kópiu zmluvy o poistení svojej zodpovednosti za škodu uchádzača, ktorá by mohla vzniknúť v súvislosti s činnosťou dražobníka, s minimálnou výškou plnenia 2 000 000 eura,
- informácie počte vydražených nehnuteľností za posledné 2 roky v detailnom členení podľa Prílohy č. 2 Súťažných podmienok s uvedením druhu nehnuteľnosti (byt, dom, podnikateľský objekt), čísla listu vlastníctva a katastrálneho územia, percentuálneho vyjadrenia pomeru ceny dosiahnutej vydražením a ceny určenej znaleckým posudkom pre účely, uvedenie priemernej doby od prijatia návrhu na dražbu do vydraženia predmetu dražby,
- referencie o dražobnej činnosti uchádzača týkajúcej sa výkonu záložného práva od minimálne jednej banky pôsobiacej v Slovenskej republike obsahujúce potvrdenie o spolupráci od banky pre ktorú uchádzač vykonával dražby a kontaktné údaje osoby v banke, ktorá môže poskytnúť referencie o uchádzačovi.
5. Spôsob a štruktúra cenovej ponuky obsiahnutá v súťažnej ponuke:
- navrhovaná výška odmeny uchádzača (dražobník) za úspešnú realizáciu dražby bude určená percentom (%) zo sumy dosiahnutej vydražením samostatne pre dražbu (1. kolo) a samostatne pre opakovanú dražbu (2. a ďalšie kolá).
6. Otázky k Súťažným podmienkam a k obsahu súťažnej ponuky:
- Za účelom spresnenia prípadných nejasností týkajúcich sa Súťažných podmienok a obsahu súťažnej ponuky je možné prípadné otázky zaslať výhradne e-mailom na adresu bratova@otpbanka.sk alebo kulbaga@otpbanka.sk v termíne do 14.07.2017 do 12:00 hod.
7. Miesto, termín prijímania súťažných ponúk a lehota oznámenia výsledku výberového konania:
- Ponuky je potrebné doručiť
- poštou, alebo osobne do podateľne banky na adrese:
OTP Banka Slovensko, a.s.
Ing. Jana Bratová
Odbor Work out a Monitoring
Štúrova 5
813 54 Bratislava
- Rozhoduje termín doručenia súťažnej ponuky do podateľne obstarávateľa, nie potvrdenie (pečiatka) pošty.
- Súťažné ponuky musia byť vložené do riadne uzatvorenej obálky s výrazným označením „Dobrovoľné dražby - neotvárať“.
- Súťažné ponuky žiadame zaslať v slovenskom jazyku v písomnej forme s platnosťou originálu, podpísané štatutárnym zástupcom spoločnosti.
- Po uplynutí lehoty na odovzdanie súťažných ponúk nie je možné ponuku zmeniť, pokiaľ výberová komisia nerozhodne inak.
- Termín prijímania súťažných ponúk pre výber, t.j. dátum uzavretia prijímania ponúk:
- do 25.07.2017 do 12:00 hod.
- lehota oznámenia výsledku výberového konania:
- písomne do 30 dní po ukončení výberového konania
8. Vyhodnotenie doručených súťažných ponúk:
- Výberovou komisiou do 15.08.2017
9. Lehota viazanosti súťažnej ponuky
- 3 mesiace od doručenia súťažnej ponuky obstarávateľovi.
10. Vylúčenie uchádzača z výberového konania
- z výberového konania bude vylúčený uchádzač, ak:
- Súťažná ponuka uchádzača nespĺňa požiadavky podľa bodu 3. Súťažných podmienok alebo neobsahuje všetky prílohy podľa bodu 4. Súťažných podmienok,
- Súťažná ponuka uchádzača bola doručená obstarávateľovi po uplynutí lehoty stanovenej podľa bodu 7. Súťažných podmienok,
- Súťažná ponuka uchádzača bola doručená obstarávateľovi neuzatvorená alebo poškodená tak, že mohlo dôjsť k úniku informácií,
- uchádzač v priebehu výberového konania porušil zásadu rovnocenných podmienok, platných pre všetkých uchádzačov,
- na majetok uchádzača je vyhlásený konkurz alebo bol návrh na vyhlásenie konkurzu zamietnutý kvôli nedostatku majetku,
- proti uchádzačovi prebieha exekučné, reštrukturalizačné konanie alebo je v likvidácii.
11. Vyhodnotenie súťažných ponúk
- Obstarávateľ je oprávnený vybrať si zo súťažných ponúk tú, ktorá mu najviac vyhovuje, pričom nie je povinný oznamovať dôvody prijatia ani odmietnutia ponuky.
- Obstarávateľ bude vyhodnocovať iba tie súťažné ponuky, ktoré splnia všetky požiadavky špecifikované v Súťažných podmienkach.
- Ukončením výberového konania a oznámením výsledku nevzniká zmluvný vzťah medzi uchádzačom a obstarávateľom.
- Obstarávateľ si vyhradzuje právo rokovať s uchádzačom o návrhu cenovej ponuky obsiahnutej v súťažnej ponuke.
- Obstarávateľ si vyhradzuje právo ďalšieho kola výberového konania.
12. Hlavné hodnotiace kritériá
- Splnenie požiadaviek obstarávateľa v zmysle špecifikácie súťažných podmienok.
- Cenová ponuka (výška odmeny).
- Informácie o počte vydražených nehnuteľností za posledné 2 roky.
- Referencie od banky
13. Oznámenie výsledku výberového konania
- Obstarávateľ informuje uchádzačov o výsledku výberového konania písomne.
- Obstarávateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek zrušiť prebiehajúce výberové konanie.
- Obstarávateľ si vyhradzuje právo nevybrať žiadnu zo súťažných ponúk.
14. Osobitné ustanovenia
- Všetky informácie poskytnuté obstarávateľom majú dôverný charakter v zmysle § 271 Obchodného zákonníka.
- Všetky informácie uvedené obstarávateľom vo výzve na predloženie ponúk môže uchádzač použiť výhradne len pre účely výberového konania. Uchádzač nesmie poskytnúť tieto informácie tretej strane bez predchádzajúceho písomného súhlasu obstarávateľa.
- Obstarávateľ môže použiť ponuky a informácie v nich obsiahnuté výhradne pre účely vyhodnotenia výberového konania.
- Uchádzač nemá nárok na úhradu nákladov spojených s vypracovaním súťažnej ponuky.
Prílohy:
Príloha č. 1 - Informácie počte vydražených nehnuteľností
|
INFORMÁCIE O POČTE VYDRAŽENÝCH NEHNUTEĽNOSTÍ ZA POSLEDNÉ 2 ROKY |
|
dátum vydraženia |
druh nehnuteľnosti (byt, dom, iné) |
číslo LV |
katastrálne územie |
cena dosiahnutá vydražením / cena určená znaleckým posudkom ( v % ) |
doba od prijatia návrhu na dražbu do vydraženia ( v mesiacoch ) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V Bratislave, dňa 22.6.2017
|