Insolvenční Rejstřík ČR

Obchodný vestník
Detail

Stiahnuť podanie
  • Vestník č:
  • 123/2016
  • Kapitola:
  • Konkurzy a reštrukturalizácie
  • Podanie:
  • Oznámenia správcov
  • Deň vydania:
  • 27.6.2016
  • Značka:
  • K015007
Obchodné meno/Názov/Meno a priezvisko dlžníka/úpadcu: FIRPRO s.r.o.
Sídlo/Bydlisko dlžníka/úpadcu: Osloboditeľov 679, 059 35 Batizovce
IČO/Dátum narodenia dlžníka/úpadcu: 46198610
Obchodné meno správcu:
Titul, meno a priezvisko správcu: JUDr. Vladimír Šatník
Sídlo správcu: Mierová 64/2, 06601 Humenné
Kotakt na správcu : 0903/606 691, judr-satnik@stonline.sk
Spisová značka správcovského spisu : 2R/3/2015 S759
Spisová značka súdneho spisu : 2R/3/2015
Druh podania : Iné zverejnenie

ZÁPISNICA

zo schvaľovacej schôdze dlžníka -

FIRPRO, s.r.o., Osloboditeľov 679, 059 35 Batizovce, IČO: 46 198 610

 (ďalej  len „Dlžník“)

________________________________________________________________

MIESTO A ČAS KONANIA  SCHAĽOVACEJ SCHÔDZE

 

miesto konania             : kancelária správcu na ul. Mierová 64/2, 066 01 Humenné

dátum konania              :    20.06.2015

čas konania                   :  10:00 hod.

 

PRÍTOMNÍ

  • Prítomných je 11 účastníkov plánu, Listina prítomných tvorí prílohu č.1 tejto zápisnice.
  • Poverený vyšší súdny úradník : JUDr. Antónia Žulová
  • Zástupca dlžníka : Ing. Viktor Kuchcík, konateľ
  • JUDr. Vladimír Šatník, reštrukturalizačný správca- predseda schôdze

PREDMET ROKOVANIA SCHAĽOVACEJ SCHÔDZE :

  1. Otvorenie schôdze
  2. Rozprava
  3. Hlasovanie o prijatí reštrukturalizačného plánu
  4. Záver

Opis prerokovania jednotlivých bodov a znenia prijatých uznesení:

K bodu 1-  Otvorenie schvaľovacej  schôdze

Prítomný správca dlžníka JUDr. Vladimír Šatník, ako predsedajúci schvaľovacej schôdze (ďalej len „správca“) o 10:05 hod. zahájil schôdzu a privítal všetkých prítomných.

Na úvod skonštatoval, že zvolanie tejto schvaľovacej schôdze bolo zverejnené  v Obchodnom vestníku č. 106/2016 zo dňa 02.06.2016 pod zn. K012941.

Správca oboznámil prítomných s programom schôdze tak, ako bol zverejnený v Obchodnom vestníku.

Správca poučil prítomných účastníkov, že právo zúčastniť sa na schvaľovacej schôdzi má každý účastník plánu.

Správca ďalej skonštatoval, že je prítomných 11 veriteľov,  s počtom 1 564 531 hlasov tak, ako sú uvedení na Listine prítomných, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou tejto zápisnice. Správca skonštatoval, že schvaľovacia schôdza je uznášaniaschopná. Správca predstavil prítomným veriteľom osoby sediace za predsedníckym stolom.

Správca  ako predsedajúci schôdze z poverenia predkladateľa plánu prítomných účastníkov plánu oboznámil s najpodstatnejšou časťou záverečného návrhu plánu, a to s tou časťou záväznej časti plánu, ktorá obsahuje určenie všetkých práv a záväzkov dlžníka a účastníkov plánu, ktoré by prijatím tohto plánu mali vzniknúť, zmeniť sa alebo zaniknúť.

Správca následne vyzval prítomných účastníkov schvaľovacej schôdze na vznesenie prípadných pripomienok, podnetov alebo návrhov k jej doterajšiemu priebehu. Poverená vyššia súdna úradníčka prítomných účastníkov plánu oboznámila s listom účastníka plánu Sociálna poisťovňa zo dňa 14.06.2016, ktorý bol do súdneho spisu doručený dňa 17.06.2016. V tomto liste spomínaný účastník plánu oznámil súdu, že podľa jeho názoru  konanie dlžníka počas reštrukturalizácie vážne spochybňuje reálne možnosti dlžníka realizovať reštrukturalizačný plán, keďže tento nie je schopný uhrádzať svoje priebežne vznikajúce záväzky a to konkrétne odvody na sociálne poistenie, s platením ktorých v období od 09/2015 po 04/2016 dlží Sociálnej poisťovni sumu vo výške 69 898,06 Eur. Predsedajúci schôdze vyzval zástupcu dlžníka na vyjadrenie sa k obsahu Oznámenia Sociálnej poisťovne zo dňa 14.06.2016. Zástupca dlžníka vo svojom vyjadrení prítomných informoval, že bezprostredne po upozornení správcu na neplnenie svojich povinností spojených s platením prednostných pohľadávok veriteľovi Sociálna poisťovňa začal túto záležitosť bezodkladne riešiť. Problémy s platením niektorých prednostných pohľadávok nastali  v priebehu reštrukturalizačného konania, kedy došlo k omeškaniu platieb od svojich odberateľov za dodávky výrobkov realizované na stavbu Jadrová elektráreň Mochovce. Bezprostredne pred konaním tejto schvaľovacej schôdze sa platobná disciplína jeho odberateľov začala zlepšovať a dlžník si postupne začal vyrovnávať svoje záväzky voči veriteľom prednostných pohľadávok. Podľa jeho vyjadrenia ku dňu konania schvaľovacej schôdze vyrovnal všetky prednostné pohľadávky veriteľom Daňový úrad Prešov a Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.. Vo vzťahu k veriteľovi Sociálna poisťovňa dlžník oznámil, že dňa 16.06.2016 uhradil tomuto veriteľovi sumu cca 25 000,- Eur, pričom na splácanie  zostávajúceho  dlhu, ktorého vymáhaním poverila Sociálna poisťovňa spoločnosť General Factoring, a.s., Bratislava mu táto firma dlžnú sumu rozložila na splátky, ktoré bezvýhradne dodržiava. Zástupkyňa veriteľa Sociálna poisťovňa následne potvrdila zníženie svojej prednostnej pohľadávky zo sumy 69 898,06 Eur na sumu 46 691,74 Eur. K povoleniu splátok na splácanie zostávajúceho záväzku firmou General Factoring, a.s., Bratislava sa vyjadrila tak, že táto skutočnosť na neschopnosti platiť prednostné pohľadávky dlžníkom nič nemení  a preto aj naďalej trvá na skutočnostiach uvedených vo svojom Oznámení zo dňa 14.06.2016.

Ďalšie pripomienky, podnety alebo návrhy k doterajšiemu priebehu schôdze zo strany je účastníkov už neboli vznesené.

 K bodu 2 – Rozprava

Po zahájení tohto bodu programu schvaľovacej schôdze správca skonštatoval, že v lehote podľa ust. § 145 ods. 1 ZKR, t.j. v lehote 7 dní pred konaním schvaľovacej schôdze bola do kancelárie správcu podaná jedna žiadosť zapísaná do zoznamu žiadostí.

 Do zoznamu žiadostí bola zapísaná žiadosť veriteľa Sociálna poisťovňa so sídlom v Bratislave zo dňa 07.06.2016, doručená do kancelárie správcu dňa 10.06.2016, ktorou tento veriteľ žiadal z dôvodov v tejto žiadosti uvedených o vytvorenie osobitnej skupiny veriteľov - poskytovateľov štátnej pomoci, ktorých pohľadávky nebudú plánom dotknuté a o následné zaradenie jeho celkovej zistenej pohľadávky do tejto skupiny.

Následne správca vyzval zástupcu dlžníka ako predkladateľa plánu, aby v súlade s ust. § 147 odst.1 ZKR odpovedal na  žiadosť zapísanú do zoznamu žiadostí.

K žiadosti veriteľa Sociálna poisťovňa so sídlom v Bratislave zástupca predkladateľa plánu uviedol:

„Predkladateľ plánu nesúhlasí s navrhovanou zmenou plánu, keďže navrhovaná zmena má zásadný dopad na reštrukturalizáciu ako takú a vlastne by ju znemožnila. Ako vyplýva z predloženého plánu, jednotlivé plnenie bolo navrhnuté v zmysle predloženého plánovaného hospodárenia spoločnosti tak, aby bolo reálne. Zároveň bolo plánom preukázané, že uspokojenie veriteľov v konkurze by bolo na neporovnateľne nižšej úrovni než predložený návrh uspokojenia pomocou reštrukturalizácie spoločnosti.

Zároveň predkladateľ plánu poukazuje na skutočnosť, že žiadosťou o zmenu plánu podľa ust. § 145 ods. 1 ZKR sa môže účastník plánu domáhať len tých skutočností, ktoré sú v tomto ust. taxatívne vymenované. Podľa tohto ustanovenia sa teda účastník plánu nemôže domáhať vytvorenia novej skupiny lebo takáto možnosť mu z citovaného ustanovenia ani nevyplýva.

Predkladateľ plánu po predchádzajúcej  právnej konzultácii vonkoncom nevníma predložený reštrukturalizačný plán ako plán, ktorý by bol  v rozpore s predmetným zákonom o štátnej pomoci. Predkladateľ plánu si nie je vedomý nedodržania predpísaného procesu u tohto reštrukturalizačného konania. Navyše judikatúra Európskeho súdneho dvora objasnila, že uplatnenie obvyklého konkurzného konania na zadlžený podnik nepredstavuje samo o sebe štátnu pomoc, za podmienky, že nie je porušená zásada absolútnej prednosti. Zásada absolútnej prednosti je porušená v prípade, že niektorý z veriteľov s postavením horším ako posudzovaný veriteľ obdrží plnenie, ktoré zjavne presahuje hodnotu jeho nároku. Vzhľadom na skutočnosť, že Sociálna poisťovňa má v pláne uvedené rovnaké plnenie ako všetci veritelia v uvedenej skupine, zásada absolútnej prednosti nie je porušená.

Predkladateľ plánu nevníma uvedenú žiadosť Sociálnej poisťovne ako žiadosť o zlepšenie podmienok plnenia voči Sociálnej poisťovni, argumentujúc tým, keďže vyhovením požiadavke tohto účastníka plánu by v konečnom dôsledku muselo dôjsť k vyhláseniu konkurzu na majetok dlžníka, a teda by napokon došlo k nižšiemu uspokojeniu tohto účastníka plánu než je navrhované v tomto návrhu plánu, čo je aj zdôvodnené v príslušnej časti návrhu plánu. V dôsledku prípadného vyhovenia tejto žiadosti Sociálnej poisťovne a následného vyhlásenia konkurzu na majetok dlžníka by možné uspokojenie Sociálnej poisťovne a teda v konečnom dôsledku štátu sa znížilo aj o sociálne dávky vyplatené zamestnancom dlžníka, s ktorými by bol v prípade vyhlásenia konkurzu nevyhnutne skončený zamestnanecký pomer.

 Z pohľadu predkladateľa plánu sú si všetci nezabezpečení veritelia rovní vo svojich oprávnených nárokoch a predložený návrh na ich rovnaké uspokojenie vníma predkladateľ plánu ako spravodlivé riešenie. Preto sa predkladateľ plánu rozhodol nevyhovieť žiadosti účastníka plánu Sociálna poisťovňa a návrh plánu ponecháva bez zmien v jeho znení schválenom veriteľským výborom.“

 

Správca následne v súlade s ust. § 147 ods. 1 ZKR vyzval zástupkyňu účastníka plánu Sociálna poisťovňa, aby  vyjadrila stanovisko k zodpovedaniu jeho žiadosti o zmenu plánu.  Zástupkyňa účastníka plánu Sociálna poisťovňa sa k odpovedi na svoju žiadosť o zmenu plánu vyjadrila tak, že „nesúhlasí s predloženým reštrukturalizačným plánom, nesúhlasí so zaradením jej pohľadávok do skupiny nezabezpečených pohľadávok č.2 s výškou uspokojenia 12 % a s dobou uspokojenia do päť rokov formou desiatich polročných splátok a uplatňuje do zápisnice nasledujúcu odôvodnenú námietku voči plánu.

Sociálna poisťovňa je v zmysle § 1 ods. 1, písm. b) zák. č. 231/1999 Z.z. o štátnej pomoci (ďalej  len ZoŠP) poskytovateľom štátnej pomoci. Odpustenie poistného alebo penále, resp. odklad splatnosti poistného alebo penále poistného je v zmysle § 5 ods. 2 ZoŠP formou nepriamej štátnej pomoci. Slovenská republika nevypracovala schému štátnej pomoci pri takomto druhu štátnej pomoci ( v reštrukturalizáciách) a túto ani Európskej Komisii podľa Nariadenia Rady (ES) č. 659/1999 z 22.3.1999, ktorým sa ustanovujú podrobné pravidlá uplatňovania článku 93 Zmluvy o založení Európskeho spoločenstva (Úradný vestník Európskych spoločenstiev, L 083, 27/03/1999) neoznamovala. Do úvahy preto prichádzalo len schválenie individuálnej štátnej pomoci dlžníkovi. Dlžník však o individuálnu štátnu pomoc Brusel nepožiadal. Prihliadnuc k tomu, že na individuálnu štátnu pomoc nie je právny nárok a nie je možné ani nahradiť nesúhlas poskytovateľa štátnej pomoci postupom podľa § 152 ZKR je nutné v záujem rešpektovania práva (zák. č. 461/2003 Z.z., ZKR a práva EU) v reštrukturalizácii dlžníka zaradiť pohľadávku Sociálnej poisťovne v celom rozsahu 402 130,05 EUR do skupiny pre plánom nedotknuté pohľadávky.

Keďže na výzvu správcu sa už žiadny účastník plánu nezapojil do rozpravy, správca tento bod programu rokovania schvaľovacej schôdze uzatvoril.          

 

K bodu 3 – Hlasovanie o prijatí reštrukturalizačného plánu

Správca poučil účastníkov plánu, že právo hlasovať má každý účastník plánu zaradený do niektorej zo skupín. Na každé jedno euro zistenej sumy zistenej pohľadávky má účastník plánu jeden hlas.

Správca následne osobitne poučil prítomných účastníkov plánu o pravidlách hlasovania s tým, že hlasovať sa bude zdvihnutím hlasovacích lístkov, ktoré každý účastník plánu oprávnený hlasovať obdržal pri jeho zápise do Listiny prítomných.

Správca potom vyzval prítomných účastníkov plánu zaradených do jednotlivých skupín, aby hlasovali o prijatí, resp. neprijatí záverečného návrhu reštrukturalizačného plánu zo dňa 18.04.2016 v znení jeho zmien a doplnkov po jeho prepracovaní podľa ust. § 144 ods. 1 ZKR. Následne sa uskutočnilo hlasovanie o prijatí plánu v jednotlivých skupinách a to v poradí od skupiny pre zabezpečené pohľadávky cez skupinu pre nezabezpečené pohľadávky až po skupinu pre pohľadávky veriteľov spriaznených s dlžníkom.

Po skončení hlasovania účastníkov plánu po jednotlivých skupinách správca oznámil nasledujúce výsledky hlasovania:

V skupine pre zabezpečené pohľadávky za prijatie záverečného návrhu plánu hlasoval jediný účastník plánu zaradený do tejto skupiny s celkovým počtom hlasov 40 000. Proti nehlasoval žiadny účastník plánu zaradený do tejto skupiny a nikto sa ani nezdržal hlasovania. Keďže za prijatie plánu v tejto skupine hlasovala potrebná väčšina, boli splnené zákonné podmienky podľa ust. § 148 odst.1 písm. a) ZKR na prijatie plánu v tejto skupine, a záverečný návrh plánu zo dňa 18.04.2016 v znení jeho zmien a doplnkov po jeho prepracovaní podľa ust. § 144 ods. 1 ZKR, bol veriteľmi v tejto skupine prijatý.

V skupine pre nezabezpečené pohľadávky za prijatie záverečného návrhu plánu hlasovali účastníci plánu zaradení do tejto skupiny s celkovým počtom hlasov   894 547. Proti hlasovali účastníci plánu s celkovým počtom hlasov 615 154. Nikto sa nezdržal hlasovania. Keďže za prijatie plánu hlasovali šiesti z deviatich prítomných účastníkov plánu so zistenou sumou zistených pohľadávok vyššou ako 1 % zistenej sumy všetkých zistených nezabezpečených pohľadávok tejto skupiny, pričom súčet ich hlasov v danej skupine presahoval väčšinu hlasov hlasujúcich veriteľov, boli splnené zákonné podmienky podľa ust. § 148 odst.1 písm. b) ZKR na prijatie plánu v tejto skupine, a záverečný návrh plánu zo dňa 18.04.2016 v znení jeho zmien a doplnkov po jeho prepracovaní podľa ust. § 144 ods. 1 ZKR, bol veriteľmi v tejto skupine prijatý.

V skupine pre pohľadávky veriteľov spriaznených s dlžníkom za prijatie záverečného návrhu plánu hlasovali aj účastníci plánu zaradení do tejto skupiny s celkovým počtom hlasov   14 830. Keďže za prijatie plánu v tejto skupine hlasovala potrebná väčšina, boli splnené zákonné podmienky podľa ust. § 148 odst.1 písm. c) ZKR, a záverečný návrh plánu zo dňa 18.04.2016 v znení jeho zmien a doplnkov po jeho prepracovaní podľa ust. § 144 ods. 1 ZKR, bol veriteľmi v tejto skupine prijatý.

Správca skonštatoval, že zákonná podmienka podľa ust. § 148 odst.1 písm. d) ZKR na prijatie plánu schvaľovacou schôdzou bola splnená, keďže za prijatie plánu hlasovali veritelia s celkovým počtom hlasov 949 377, pričom ide o nadpolovičnú väčšinu hlasov z celkového počtu 1 564 531 hlasov všetkých prítomných veriteľov.

Po oznámení výsledkov hlasovania podľa jednotlivých skupín správca skonštatoval, že záverečný návrh reštrukturalizačného plánu dlžníka FIRPRO, s.r.o. zo dňa 18.04.2016 v znení jeho zmien a doplnkov po jeho prepracovaní podľa ust. § 144 ods. 1 ZKR, bol schvaľovacou schôdzou konanou dňa 20.06.2016 schválený, keďže boli splnené všetky podmienky podľa § 148 ZKR na prijatie plánu.

Správca vyzval prítomných účastníkov plánu na vyjadrenie ich prípadných výhrad alebo stanovísk k priebehu hlasovania o prijatí plánu. Keďže zo strany účastníkov plánu neboli v priebehu hlasovania o prijatí plánu vznesené žiadne výhrady a ani pripomienky správca tento bod programu schvaľovacej chôdze ukončil.

K bodu 4 – Záver

 Správca poďakoval prítomným za účasť a schvaľovaciu schôdzu o 10:50 hod. ukončil.

 

V Humennom, dňa 20.06.2016

…………………………

JUDr. Vladimír Šatník

           správca

Prílohy:

  1. Listina prítomných veriteľov
  2. Kópia plánu v znení schválenom veriteľským výborom
  3. Kópia plánu v znení schválenom schvaľovacou schôdzou
  4. Kópia plánu v znení  pred hlasovaním schvaľovacej schôdze o prijatí plánu
  5. Kópia plánu v porovnanom znení
  6. Kópia uplatnenia námietky Sociálnej poisťovne voči plánu